دایاچنج

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟چطور بیت کوین بخریم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید...
تصویر بیت کوین

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) در سال 2009 چشم به جهان گشود و به عنوان اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز بر بستر اینترنت نام خود را در دنیا بر سر زبان ها انداخت.

این ارز دیجیتال را میتوانیم مانند یک پول در نظر بگیریم که قابلیت خرید کردن با آن در دنیای مجازی و یا خرید های روزمره کاربرد داشته باشد،همچنین به دلیل نوسانات و تغییرات قیمت در آن می توان آنرا به عنوان یک سرمایه گذاری وسوسه انگیز در نظر داشت.

بیت کوین ارز دیجیتالی غیر متمرکز است یعنی هیچ کشور و یا دولت و یا بانکی پشت آن وجود ندارد و توسط مردم که دارندگان آن هستند قابل کنترل می باشد.شما می توانید به کمک این پول الکترونیکی به هر جای دنیا پول بفرستید با سرعتی بالا و یا با آن کالا یا خدمات دریافت کنید.

یکی از مزایای این ارز دیجیتال این است که مانند پول های کاغذی قابلیت چاپ ندارد و این مزیت باعث تورم گریزی و بوجود آوردن شکل جدیدی از نظام اقتصادی در دنیا می شود.از مزایای دیگر آن می شود به امن بودن در نقل و انتقال اشاره کرد و این امر با کنترل افراد توسط کلید خصوصی که در اختیار دارند امکان پذبر است.همچنین باید بدانید دیگر برای نقل و انتقال این ارز الکترونیک نیاز به تائید و اجازه از نهاد و یا اشخاصی نیاز ندارید و کاملا در اختیار خودتان هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟