دایاچنج

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

قوانین و مقررات و شرایط

قوانین دایاچنج به قرار زیر است…

قوانین و مقررات زیر براساس ماده ۱۰ قانون مدنی و با تابعیت از تمامی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به صورت عام و قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382 و آیین نامه‌های مربوط به آن و قانون جرایم رایانه‌ای به صورت خاص، از تاریخ دریافت ایمیل و ثبت کد فعالسازی از سوی کاربر 

(مالک مشخصات ثبت شده در وب سایت دایاچنج) در سایت dayachange.com به رسمیت شناخته خواهد شد.

توجه داشته باشید فقط پس از مطالعه کامل قوانین و مقررات و تایید آن در بخش احراز هویت و بخش ثبت سفارش، می‌توانید از خدمات سایت استفاده کنید.

تایید قوانین و مقررات به منزله قبول و رعایت تمام شرایط قوانین و مقررات مجموعه دایاچنج است و کاملا قابل استناد است؛ چنانچه در صورت عدم مطالعه و یا عدم متوجه شدن کامل موارد ذکر شده کاربر دچار مشکل شود مسئولیت کاملا بر عهده شخص ایشان است؛ لذا کاربر موظف است در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال، قبل از قبول قوانین و شرایط از سوی پشتیبانی رفع ابهام کند.

همچنین این بخش به عنوان عقد قرارداد حق‌العمل کاری بین مجموعه دایاچنج و کاربر قابل استناد و قانونی است و تایید قوانین و مقررات توسط کاربر، به معنای عقد قرارداد بین مجموعه دایاچنج و شخص کاربر احراز هویت شده است.

قوانین احراز هویت

  1. هنگام ثبت نام حتما اطلاعات حقیقی هویتی خود را وارد کنید و از ایجاد حساب کاربری غیر واقعی خودداری کنید.
  2. در صورت استفاده از اطلاعات هویتی غیر واقعی و یا جعل هرگونه سند، حق پیگرد قانونی برای این مجموعه محفوظ است.
  3. احراز هویت ممکن است با کارت ملی، کارت بانکی، پاسپورت، شناسنامه،‌ قبض‌های خدماتی، سلفی با کارت بانکی و کارت ملی و تماس تصویری یا با همه‌ این مدارک انجام شود.
  4. کاربر نمی‌تواند در سایت با کارت بانکی که به نام شخص دیگری باشد خرید انجام دهد. تمامی پرداختی‌ها چه از سوی سایت و چه از سوی کاربر فقط باید از طریق کارت بانکی شخص کاربر احراز هویت شده انجام شود.
  5. کاربر جهت استفاده از خدمات رمز ارز باید به سطح دو کاربری ارتقا یابد که شامل ارائه آدرس و تصویر سلفی است.
  6. برای درخواست‌های رمز ارز بالای 2000 هزار دلار، علاوه بر احراز هویت سطح دوم نیاز به تماس تصویری به منظور احراز هویت است.
    1. تمامی کارمزدهای مربوط به ارسال مبالغ چه از طریق پی‌پال، چه از طریق وبمانی یا ارسال تتر بر عهده مشتری (کاربر) است.
    2. نقد کردن و تسویه حساب با مشتری فقط در صورتی انجام می‌شود که تمام مدارک درخواستی از سمت دایاچنج به صورت صحیح توسط کاربر ارسال شده باشد.
    3. تسویه حساب با کاربر فقط با ارائه فاکتور صحیح امکان پذیر است.
    4. دریافت مبالغ از حساب‌های شخصی فقط در دو حالت (PERSONAL(SEND TO FRIEND/FAMILY و یا در حالتی که فاکتور (INVOICE) از طریق سایت برای مشتری صادر شود امکان پذیر است؛ چنانچه به هر دلیل مبلغی غیر از این دو حالت ارسال شود مسئولیت هرگونه هزینه اضافه و خسارت و مشکل پیش آمده بر عهده شخص مشتری (کاربر) است. 

    لذا قبل از ارسال هرگونه مبلغ ابتدا از طریق تیکت با بخش پشتیبانی هماهنگی کنید.

    1. ارسال مبلغ در حالت (PERSONAL(SEND TO FRIEND/FAMILY شامل 5 دلار کارمزد است که از ارسال کننده کسر می‌شود. 

    ارسال مبلغ در حالت صدور فاکتور 5 الی 6 درصد (بسته به میزان مبلغ و کشور ارسال کننده متفاوت است) است؛ این کارمزد بعد از ارسال از دریافت کننده کسر می‌شود. 

    در هر دو حالت ارسال و یا ارسال از سایت‌های فریلنسری و کسب درآمد، کارمزد کسر شده توسط پی پال بر عهده مشتری (کاربر) است و سایت مبلغ خالص در حساب قرار گرفته را با ایشان با نرخ اعلامی لحظه ورود محاسبه و تسویه می‌کند.

    1. در نقد کردن درآمد باید منبع درآمد توسط کاربر مشخص شود و سپس در صورت تایید توسط پشتیبانی سایت می‌توانید اقدام به ارسال وجه به حساب‌های پی پال ما کنید.
    2. ارسال هر گونه مبلغ باید فقط با هماهنگی و تایید پشتیبانی سایت از طریق ارسال تیکت انجام شود؛ چنانچه بدون هماهنگی با پشتیبانی مبلغی از سوی کاربر ارسال شود مسئولیت هر گونه اتفاق بر عهده کاربر است و بروز هرگونه خسارت بر عهده کاربر است.
    3. سیاست خرید ارز توسط سایت دایاچنج هر لحظه ممکن است تغییر کند و فرمول نرخ خرید و فروش هیچ موقع نمی‌تواند ثابت باشد.
    4. سایت دایاچنج این اختیار را دارد که برای هر مشتری نرخ خرید متفاوتی ارائه دهد؛ بنابراین کاربران حق هیچ گونه اعتراضی نسبت به این موضوع ندارند.
    5. تسویه حساب با مشتری بسته به میزان مبلغ 24 تا 72 ساعت ممکن است زمان ببرد، در بعضی مواقع به دلیل محدودیت‌های بانکی احتمال افزایش این زمان نیز وجود دارد، پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما کاربر گرامی متشکریم.
    6. کاربر موظف است قبل از هرگونه اقدام به نقد کردن درآمد خود، از قوانین سایت در این مورد اطلاع کامل پیدا کند.
    7. اعتبار اکانت‌ها جهت واریز کاربر فقط 48 ساعت است. پس از این در صورتی‌ که واریز بدون هماهنگی انجام گیرد و مبلغ بعد از این مدت واریز شود، به دلیل مشکلاتی همچون مسدود شدن حساب و بلوکه شدن وجه پرداختی، مسئولیت آن بر عهده مشتری (کاربر) می‌باشد و دایاچنج در این قبال مسئولیتی ندارد.
    8. در کلیه موارد خرید و شارژ حساب‌های همچون پی پال، وبمانی و رمز ارز کاربر می‌بایست از صحیح بودن حساب مقصد خود اطمینان خاطر داشته باشد؛ در غیر این صورت مسئولیت کلیه مشکلات احتمالی همچون واریز نشدن مبلغ به حساب مقصد و بلوکه شدن وجه پرداختی به عهده کاربر بوده و دایاچنج هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
    9. در برخی موارد مبالغ ارسالی پس از ارسال توسط کاربر 24 ساعت الی 21 روز هولد و یا پندینگ می شود؛ در این حالت نرخ خرید با نرخ همان لحظه/روز خروج از هولد و یا پندینگ (HOLD-PENDING) محاسبه می‌شود.
  1. در صورتی که پرداختی از سمت سایت دایاچنج انجام شود، مبلغ از حساب مجموعه کسر یا پرداخت در حالت pending باشد، این پرداخت از سمت سایت دایاچنج انجام شده محسوب می‌شود و پرداخت مجدد انجام نمی‌شود.
  2. زمانی که پول از اکانت پی‌پال سایت دایاچنج کسر شود، خرید اینترنتی انجام شده محسوب می‌شود. در صورتی که پول از حساب سایت دایاچنج کسر شود اما سایت مورد نظر کاربر خرید را قبول نکند یا به هر دلیلی خطایی به وجود بیاید، مسئولیت پیگیری‌ کردن پول پرداخت شده با کاربر است و سایت دایاچنج مسئولیتی ندارد.
  3. برای خرید از سایت‌هایی که قوانین سختگیرانه‌ای برای خرید اینترنتی دارند، در برخی مواقع هنگام لاگین کردن سایت دایاچنج ممکن است اکانت کاربر بلاک شود. در صورتی که هنگام لاگین کردن سایت دایاچنج، اکانت کاربر بلاک شود، کاربر مسئول پیگیری و از بلاک خارج کردن اکانت است. سایت دایاچنج مسئولیتی در این قبال ندارد.
  4. مسئولیت تمام پیگیری‌ها بعد از انجام خرید توسط سایت دایاچنج بر عهده شخص مشتری می باشد. پس بلافاصله بعد از اعلام تکمیل سفارش توسط سایت دایاچنج کاربر باید نسبت به پیگیری خرید اقدام کند.
  5. اگر بعد از خرید، سایت مقصد مدارک بیشتری درخواست کند؛ امکان ارائه‌ی مدرکی از سوی سایت دایاچنج وجود ندارد.
  6. در صورتی که خرید انجام شود ولی سایت مقصد خدماتی به کاربر ارائه ندهد یا کالای خریداری شده را ارسال نکند، سایت دایاچنج مسئولیتی نداشته و پیگیری بر عهده‌ کاربر است.
  7. سایت دایاچنج روش انجام خرید‌ها را انتخاب می‌کند؛ برای مثال اگر سایتی هم درگاه پی‌پال داشته باشد هم درگاه کارت بانکی، سایت دایاچنج با توجه به ریسک‌های احتمالی با یکی از روش‌ها خرید را انجام می‌دهد.
  8. تسویه وجه برگشتی از خرید اینترنتی در 48 الی 72 ساعت کاری انجام می‌شود و با نرخ خرید دلار روز محاسبه می‌شود.
  9. در صورتی که سایت دایاچنج به منظور انجام خرید نیاز به اطلاعاتی از کاربر داشته باشد، لازم است کاربر اطلاعات درخواستی را به صورت فایل PDF یا هرگونه فایل تکست دیگری ارسال کند. برای کاهش ضریب خطا اطلاعات کاربر از فایل ارسالی Copy+Paste می‌شود.
  10. سایت دایاچنج در درگاه بانکی خود فقط پرداخت‌هایی را می‌پذیرد که کاربر با کارت و حساب بانکی خود انجام داده باشد. چنانچه کاربری از کارت یا حساب شخص دیگری استفاده کند، وجه واریز شده به حساب سایت دایاچنج برگشت زده می‌شود. برای برگشت زدن بایستی کاربر کپی کارت ملی و شناسنامه‌ی شخصی که از حساب وی استفاده شده است را برای سایت دایاچنج از طریق ایمیل ارسال کند.
  11. سایت دایاچنج تحت هیچ شرایطی خدمات پرداخت در سایت‌هایی که سرویس‌های مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ارائه کند انجام نمی‌دهد.
  12. سایت دایاچنج خریدهای غیر متعارف از جمله خرید Keylogger، سایت‌های دوست یابی، همسریابی، خرید بذر گیاهان و در کل سایت‌های غیر اخلاقی و یا هرگونه نرم افزاری که جهت تخریب سفارش داده شود و یا هرگونه موادی که عرفاً غیر قانونی محسوب می‌شود را انجام نمی‌دهد.
  13. در صورتی که خریدی انجام شود و توسط سایت مقصد برگشت بخورد، سایت دایاچنج کارمزد خرید خود را کم خواهد کرد و نرخ دلاری که به کاربر می‌دهد را بر مبنای نرخ “خرید” روزی که برگشت می‌شود قرار می‌دهد.
  14. در صورتی که خرید اینترنتی انجام شود و پول از حساب ما کم شود اما پذیرنده به هر دلیلی پول را برگشت بزند سایت دایاچنج ابتدا باید پول را در اکانت خود دریافت کند سپس می‌تواند مبلغ ریالی را به شما تحویل دهد. دقت کنید پروسه برگشت ممکن است حتی گاهی تا ۹۰ روز کاری طول بکشد در هر صورت سایت دایاچنج پیگیر برگشت پول نخواهد بود و شخص متقاضی باید از سایتی که پول را برگشت زده درخواست کند تا رسیدگی کند. همچنین این امر مشمول ۵ درصد کارمزد خواهد بود.
  15. پرداخت در سایت‌هایی که فقط درگاه پی پال دارند و در آن آدرس مشتری ایران است، قابل پرداخت نیست.
  16. سایت دایاچنج بررسی و برگشت مبالغ ریفاند خرید‌های اینترنتی را نهایتاً تا 3 ماه بعد از انجام شدن خرید انجام می‌دهد. بعد از آن سایت دایاچنج مسئولیتی در قبال آن خرید ندارد.
  17. برگشت پول یا دلار به حساب‌های سایت دایاچنج حتماً باید با هماهنگی قبلی انجام شود. کاربر نباید مبلغ ارزی را بدون هماهنگی به حساب سایت دایاچنج برگشت بزند.
  18. مبالغی که با ارزهایی غیر از دلار باشد به دلار تبدیل می شود و با نرخ خرید روز دلار دایاچنج محاسبه خواهد شد. در حال حاضر در صورتی که کاربر در هنگام ثبت درخواست ارزی غیر از دلار آمریکا را انتخاب کند، هزینه اکسچنج به صورت خودکار به مبلغ نهایی کاربر اضافه خواهد شد.
  19. در برخی موارد پس از ارسال از پی پال دایاچنج به حساب پی پال مقصد، مبلغ در حساب مقصد هولد یا پندینگ می‌شود؛ این حالت ارتباطی به حساب مجموعه ندارد و بسته به شرایط حساب مقصد به وجود می‌آید که ممکن است 24 ساعت الی 21 رو در این حالت بماند، همچنین در این حالت پرداختی از سوی مجموعه دایاچنج انجام شده است و امکان ریفاند و یا انجام دوباره پرداخت وجود ندارد، این حالت بیشتر در حساب‌هایی که تراکنش کم دارند و یا تازه افتتاح شده باشند و یا مبلغ بالا به آن‌ها واریز شده باشد بوجود می‌آید.

قوانین خرید گیفت کارت از دایاچنج (کارت هدیه)

  1. این کارت‌ها صرفا یک کد کارت هستند که برای ریدیم و شارژ کردن اکانت شما در سایت مورد نظر قابل استفاده است.
  2. حتما دقت فرمایید از آنجایی که گیفت کارت یک محصول مجازی است و در هر لحظه امکان استفاده آن وجود دارد، پس از تحویل کد امکان استرداد و یا تعویض آن وجود ندارد.
  3. کلیه گیفت کارت‌ها به صورت مستقیم خریداری شده و کاملا اورجینال و اصل است.
  4. با توجه به مجازی بودن کارت‌ها امکان ارائه مدارکی از جمله تصویر کارت، رسید، فاکتور و شماره سریال از سمت دایاچنج وجود ندارد.
  5. برای خرید گیفت کارت‌ها نیاز به احراز هویت است؛ بنابراین لطفا تصویر کارت ملی و کارت بانکی خود را در قسمت احراز هویت پنل کاربری خود بارگذاری کنید.
  6. قبل از خرید لطفا از یکسان بودن کشور اکانت خود و گیفت کارت مورد نظر اطمینان کسب کنید.
  7. گیفت کارت‌های مجازی از طریق ایمیل برای کاربر ارسال می‌شوند.
  8. گیفت کارت‌ها دارای تاریخ انقضا و محدودیت زمانی ریدیم کردن نیست.
  9. حتما قبل از خرید هر نوع گیفت کارت با نحوه استفاده آن آشنا شوید و آموزش لازم را ببینید. دایاچنج مسئولیتی در قبال آموزش دادن به شما جهت استفاده گیفت کارت‌ها ندارد.
  10. مدت زمان تحویل هر گیفت کارت 1 الی 4 ساعت کاری است.
  11. چنانچه موجودی گیفت کارتی در دایاچنج به اتمام رسیده باشد، حتی پس از اینکه کاربر سفارش را ثبت کند، حق کنسل کردن آن سفارش و یا مسترد کردن وجه سفارش نزد دایاچنج محفوظ است.

موارد کلی

  1. با توجه به امکان تغییر قوانین و یا اضافه و کم شدن بندهایی به این بخش نامه توصیه می‌شود به طور متناوب این قوانین را مطالعه کنید.
  2. کاربر موظف است پیش از اقدام به ثبت سفارش نسبت به بررسی تمامی موارد امنیتی اقدام کنید و از جعلی نبودن و معتبر بودن سایت و یا شخص ذی نفع اطمینان حاصل کنید. بدیهی است این مجموعه هیچ مسئولیتی در قبال کلاهبرداری‌های رایج در فضای مجازی نخواهد داشت.
  3. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی قانون جرایم رایانه‌ای (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی و تجارت الکترونیک و…. باشد، به عهده شخص متخلف بوده و سایت دایاچنج هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و وب سایت دایاچنج می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی وب سایت دایاچنج به عمل آورد.
  4. این مجموعه تحت هیچ شرایطی در حوزه فعالیت مرتبط با خدمات پرداخت‌ها از جمله خرید و فروش و اعلام نرخ ارز فیزیکی (اسکناس یا حواله و…) ورود پیدا نکرده و نخواهد کرد. همچنین کلیه فعالیت‌های این مجموعه در حوزه پول‌های الکترونیک و از محل درآمدهای قانونی مشتریان خود در خارج کشور بوده و هیچ گونه ارتباطی با ارز فیزیکی، اسکناس یا حواله ندارد و اساساً خدمات مربوط به صرافی را ارائه نمی‌کند و فقط واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده ارزهای پی‌پال و تتر و وبمانی است و هیچ نفعی در خرید و فروش ندارد.
  5. با توجه به قانون تجارت الکترونیک مصوب سال 1382 الزامات خرید و فروش، وب سایت (dayachange.com) قرارداد خرید و فروش (قوانین و مقررات و شرایط) را به ایمیل کاربر ارسال خواهد کرد که در این صورت حکم ابلاغ و امضا قانونی قرارداد را دارد و قابل استناد در محاکم صالحه قانونیست.
  6. با توجه به قوانین کشور، دایاچنج از ارائه هرگونه خدمات به افراد زیر ۱۸ سال معذور است.
  7. در مواردی که کاربر برای دریافت خدماتی وجه ریالی به سایت دایاچنج پرداخت می‌کند اما خدمات را دریافت نکند؛ وجه پرداختی کاربر به صورت ریال و امانت نزد سایت دایاچنج است. تغییرات نرخ ارز تاثیری در مقدار وجهی که به کاربر بازپرداخت می‌شود، نخواهد داشت. وجهی که از سوی کاربر در سیستم سایت دایاچنج پرداخت می‌شود به صورت امانت نزد سایت دایاچنج است. با این وجه کاری انجام نمی‌شود و مشمول هیچ سودی نمی‌شود. با وجهی که کاربر در سیستم پرداخت می‌کند، ارز خریده نمی‌شود؛ بنابراین اگر کاربر وجهی نزد سایت دایاچنج داشته باشد، تغییرات نرخ ارز تاثیر در مقدار وجه نخواهد داشت.

با توجه به قوانین سایبری و تجارت الکترونیک، دایاچنج ملزم به احراز هویت کامل از خریدار خود و عدم ارائه خدمات به وب‌سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی و عدم ارائه خدمات به آی‌پی‌های غیر ایرانی است.

حریم خصوصی

اطلاعاتی که طی استفاده شما کاربر عزیز از سایت دریافت می‌شود مانند آدرس ایمیل و اطلاعات ملی و… به هیچ ارگان و شخصی تحویل و منتشر نخواهد شد مگر با دستور مقام قضایی.

سوالی ندارید؟